Home » Nieuws » Zo schrijf je de beste posts op Facebook & Insta

Zo schrijf je de beste posts op Facebook & Insta

Nu de horeca weer op volle sterkte draait, worden ook de socials weer gebombardeerd: We zijn weer open! En natuurlijk is ook de roep om personeel groot: We want you! en Wij zoeken jou! schreeuwen me tegemoet als ik langs m’n tijdlijn scroll.

Hoe zorg je er in deze tijd nu voor dat je verschil maakt met je Facebook berichtje?

Even een kort en krachtig artikeltje om je wat concrete tips te geven:

Probeer eens iets anders

Denk even twee tellen na, voordat je je geijkte teksten neerpent. Gewoon even vanuit een andere invalshoek werken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Storytelling (wist je dat…)
  • Observatie (we zagen dat, we ontdekten dat…)
  • Vragen op basis van pijn/verlangen/confrontatie (hoe komt het dat…, heb jij ook wel dat…)
  • Review (benoem een quote + foto van de gast)
  • Kort en duidelijk (“last call”; inspelen op schaarste: we hebben nog maar enkele plekjes op ons terras beschikbaar..)

Probeer ook de voor de hand liggende zinnetjes te vermijden, zo val je beter op tussen de rest.

Opbouw van je postbericht

De opbouw kun je volgens een vast format doen, gebruik dit in de eerste instantie als houvast:

  1. STOPPER (triggerzin, vraag of statement die de Facebook gebruiker laat stoppen met scrollen)
  2. PIJN/VERLANGEN/CONFRONTATIE (zou jij ook….., ben jij ook…, wil jij ook…)
  3. AANBOD (Wij hebben, wij bieden, kom genieten van…)
  4. CTA – CALL TO ACTION ( doe dan dit…, klik dan hier, kies dan…, ga…)
  5. URL (geef de link naar reserveren erbij, zodat gasten direct door kunnen klikken)


Zo zorg je ervoor dat je gasten ook daadwerkelijk verleidt en oproept om langs te komen. Dit geldt overigens ook voor teksten voor de vacatures die je (wellicht) wilt uitzetten om personeel te werven.

Zoals ik zei; kort en krachtig deze keer, dus ik hou het kort. Je hebt meer te doen; pak Facebook erbij en ga gelijk lekker typen 😉

Grz Suus

 

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook tijdens en na de lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van je aanbod.“

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *