Ga naar de inhoud
Home » Nieuws » Zo creëer je meer bestellingen voor jouw aangepaste aanbod

Zo creëer je meer bestellingen voor jouw aangepaste aanbod

Ben jij al in de weer met de komende Feestdagen en het bestelaanbod wat je dan wil gaan aanbieden?

Hoe kun je je onderscheiden in deze tijd en wat gaat er komen? Onzekere tijden en we kunnen niet veel meer doen dan afwachten. Tot het zover is en de horeca weer normaal open kan, heb ik 5 tips om je te inspireren:

Tip 1: Check waar je je aanbod online en offline kunt communiceren

Ga even goed na waar jouw gast zich bevindt en zorg ervoor dat dat de vaste plekken zijn, waar jij consequent, een aantal keer per week, jouw aanbod laat zien. Houd ook echt vast aan het structureel posten en laten zien wat je te bieden hebt, want alleen zo kom je beter op het netvlies van jouw potentiële gast te staan. Iemand heeft in de meeste gevallen wel 6 tot 13 keer een boodschap van je nodig om uiteindelijk de stap te nemen om te gaan bestellen.

Tip 2: Een goed verhaal, gericht op de behoefte van de besteller

Zorg ervoor dat je niet alleen vertelt wat je hebt, maar richt je ook echt op de behoefte van de gast. Laat direct zien welke eenvoudige stappen hij/zij moet nemen om te bestellen en nodig ook echt uit tot het plaatsen van een bestelling. Voor jou voelt dat misschien een beetje pusherig, maar voor de gast geeft dat duidelijkheid die hij nodig heeft en je biedt hem dan gelijk een uitnodiging om tot actie over te gaan.

Tip 3: Koppel een sterke actie, om de gast extra te verleiden

Een actie, waarbij je bijvoorbeeld iets gratis weggeeft, helpt om de gast te verleiden om daadwerkelijk een bestelling te plaatsen. Het kan net datgene zijn wat ervoor zorgt dat hij bij jou gaat bestellen en niet ergens anders. Een actie is goed, als hij past bij jouw potentiële gast én als het veel waarde biedt, terwijl het aan de achterkant qua kostprijs laag blijft. Zorg ervoor dat je zelf flexivel kan zijn in je aanbod, dus wees niet te specifiek in wat je biedt. Liever “een gratis drankje” dan specifiek kiezen voor een gratis flesje wijn oid. Zo heb je voor ieder wat wils.

Tip 4: Een duidelijk menu, goed leesbaar, niet te moeilijk

Zorg ervoor dat je menu duidelijk leesbaar is. Vaak kom ik posts tegen waarin dat helaas niet het geval is en waarbij ik bijna mijn vergrootglas moet pakken. Houd je menu simpel en link eventueel door naar een uitgebreider menu, zodat je de gast een voorproefje geeft in de post. Je kunt ook alleen 1 gerecht uitlichten en dit dan voor ieder gerecht in een reeks achter elkaar doen. Als je dan iedere dag een gerecht uitlicht, ben en blijf je steeds in beeld bij je gast.

Tip 5: Aantrekkelijke afbeeldingen

De foto of afbeelding is cruciaal om ervoor te zorgen dat de gast zijn attentie blijft hangen. Het is dus belangrijk dat je daar een echte blikvanger van maakt. Zorg voor zoveel mogelijk “wit licht” zodat de kleuren van je gerecht mooi uitkomen. Soms helpt het om bijvoorbeeld een wit stuk karton of piepschuim als tegenreflectie te gebruiken bij het maken van de foto. Zorg voor een mooie ondergrond, kies nooit voor rvs oid, maar voor een lichte achtergrond. Zo wordt je foto al snel een stuk beter.

Met een app als Afterlight kun je je foto vaak nog net iets verfraaien, maar doe het subtiel. Ook Canva is een fijn programmaatje, hiermee kun je tekst en andere elementen toevoegen aan je foto, zodat het een mooie post wordt.

MEER WETEN?

We hebben speciaal over dit onderwerp een gratis e-book beschikbaar én een gratis training! Check DEZE LINK. Als je je aanmeldt voor de gratis training, krijg je het e-book met de 15 tips er standaard bij.

 

“Hey! Ik ben Suus en ik begeleid horecaondernemers – ook tijdens en na de (avond)lockdown – om meer omzet te creëren, door te focussen op een betere (online) zichtbaarheid en het verbeteren van je aanbod.“

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *